måndag 6 april 2009

Spader - inte en lugn stund!

Efter promenerandet får man sin belöning. Spader bor turligt nog i ett hus med badkar -modell större och bubbligare. Man meddelar kidsen och förväntar sig en lugn halvtimme...

-"Mamma!" Ja, vad är det? -"Får jag ta med mig mina inlines till skolan i morgon?" Nej, men på onsdag ska jag skjutsa och då får vi med oss alla skydd och hjälm också! Det mumlas något utanför, så Spader sätter på alla bubblor och fortsätter badandet.

-"Mamma!" Ja, vad är det?-"mummel mummel, mummel... nu ropar alla litet högre... -"Mamma!" Ja, vad är det? -"mummel, mummel, mummel... nu kliver en sur och irriterad Spader upp ur badet och öppnar dörren. Utanför står Junior i full mundering, med inlines på ekgolvet och oskyldig blick -"När ska vi åka till rampen nästa gång?"

Spader uttrycker något oskrivbart, med en hel del svordomar, där kontentan är att Juniors inlines troligen kommer hamna på soptippen om de inte ligger i sin väska inom på handens fingrar räkningsbara sekunder och att rampen då kommer vara en plats som Junior aldrig återser om ens någon plats åter ska ses i livet... -"Du är så sur hela tiden!"

Fast nu sover Junior och hans mamma är inte så sur...

Ja, just ja! Någon hade dragit i sig resten av den Schweizernöt-chokladkaka på 200 gram som Spader tagit en (1) rad av i går kväll när längtan efter TLC var för stor... Det visade sig att Junior tydligen hade "lärt" sig tycka om nötter! Vilken tur!

4 kommentarer:

  1. Du får installera en CD-spelare eller nåt i badrummet så du kan spela på så hög volym att inget annat hörs!

    Eller låsa in ätteläggen på sina respektive rum...


    ;-)

    SvaraRadera
  2. LÅS, där har vi det! Vad säger du, ska jag skaffa något handeldvapen också, att vifta med litet lätt!
    ;-))

    SvaraRadera
  3. För att få ha sitt godis i fred i detta huset så är det bara att handla lakrits. Lakritstuggumi,lakritsbåtar,lakrits av alla de sort. Och tack gode gud för chokladen med lakrits i den e bara MIN MIN MIN !!! :-)

    SvaraRadera
  4. Trodde i min enfald att just den där choklad var safe -ack vad man bedrog sig!

    SvaraRadera