torsdag 2 april 2009

Spader och juniorerna

På nätet kan man titta på bridge, träna budgivning (eller systemet som jag brukar säga) eller spela bridge själv.

Spader brukar minsann kolla massor, träna system med Esset (vilket går sådär bra eller oftast till och med ganska dåligt) och ibland spela mot andra. Det är då som Spader blir så nervös att hon nästan kräks, det händer till och med att något pucko är där och kollar -ni vet, Esset är ju litet bekant för många (ja -jag vet att han är en kändis, men han redan så enormt övertag i systemfrågan så ...ssscchhh) och man vill kolla in vad det är för brud han lirar med.

Då händer det här: Sveriges bästa juniorer behöver träna mot litet bättre motstånd på nätet, för att det är enkelt när alla bor på olika platser. Essets ordinarie partner i landslaget är inte jättepigg på nät-bridge så Esset skriver mail till juniorlandslagskaptenen...

"Jag och Spader har lirat en del på BBO och då M inte alls är sugen på nätbridge så kan jag tänka mig att vara med och sparra dina junisar tillsammans med Spader.

Kvalitetsmässigt så håller hon bra standard även om det inte räcker till högsta elitnivå (ännu), men jag lovar att vi duger gott för att ge juniorerna något att bita i."


I går kollade jag när Juniorerna mötte riktigt bra spelare, för det annonserades ut på bridgeförbundets hemsida och det var väl en sådär 20-30 personer där och kollade. Alltså folk som verkligen kan spela bridge!

Idag får jag mail av Esset där landslagskaptenen skriver: Nu håller jag på att sätta upp lite matcher för juniorerna. 16, 23, 28 och 29 april är lediga på motståndarhalvan. Någon av de dagarna som skulle passa?

Känner mig väääldigt upptagen alla de där datumen -kommer att ligga och spy eller starta en virk-klubb eller så...

7 kommentarer:

  1. Du kan komma och hälsa på mig! Jag har inget bredband... (Bara ett mobilt bredband, men det är garanterat inte snabbt nog för kortspel!)

    SvaraRadera
  2. Det är bara att bita ihop. Det gäller i vilken nivå man spelar. Fjärilar i magen behöver inte kräkas upp.
    Lycka till både med spel och lägenhet.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Go for it.
    Menar förstås att du ska starta en
    virkklubb,förslagvis vid namn "skinnarvirket"
    hehe
    rattsman

    SvaraRadera
  4. nedanstående föll bort

    "skinnarvirket" eller "rätta virket"
    rattsman

    SvaraRadera
  5. Tess: Ja, måste (förlåt menar naturligtvis vill) verkligen komma och hälsa på dig, men Esset ha redan lagt in veto på just de här datumen! Om du inte hottar upp med ett käckt adsl eller så!
    Polargrevinnan: Bita ihop ska jag, kommer du och kollar på BBO? Tack för att du håller på mig!
    Rattsman: Du är störtskön, jag skrattar på mig! Vad ska vi virka för något -cowboymössor?

    SvaraRadera
  6. jag går med i skinnarvirket omgående...Även om inte Spader har utlyst det hela ännu så är jag övertygad om att det även kommer en knyppelkurs, skinnarknypplet :-)

    SvaraRadera