fredag 3 april 2009

Helgens Agenda -Fågelskådning?

Vad Spader ska göra? Äntligen är det bokat bio med Esset och "Män som hatar kvinnor". Esset hatar verkligen inte kvinnor, men han tycker kanske att de är en anings annorlunda, eller så är det bara Spader som är litet eljest. Annars är det helt enkelt en myshelg på tapeten och det ska tränas på systemet.

Spader är trött, det har varit många, långa turer och det finns en del att göra under veckorna. Är det våren som gör Spader trött, eller helt enkelt bara brist på sömn?

Hur är det - kan man få se någon svala till helgen?


Januari var så mörk
Kall var februari
Men värmen fanns där inom mig
För hjärtat fanns du kvar i
Min dröm om dig, vid varje slag
Kom närmare för varje dag
I mars, april så vaknade jag till

Idag såg jag den första svalan
Flyga över taken
Sommartecknet nummer ett
Just idag så vet jag att du kommer
Och en doft av sommar
Gör så att jag svävar så lätt
Som svalorna

Förra året vid den här tiden poppade Spader Melodifestivalen 2008!

5 kommentarer:

  1. Hoppas du piggnar till! Och jag såg inte någon svala igår men däremot såg jag en citronfjäril fladdra förbi:)

    SvaraRadera
  2. En citronfjäril, man tackar! Tyvärr känns de långt borta för det är mycket snö kvar här ännu! Klart jag piggar på mig -det ska vilas litet!

    SvaraRadera
  3. Brist på sömn är säkerligen en förklaring. Själv blir jag helt förstörd om jag inte får minst 7 timmars sömn per natt. Ok en natt går ju alltid, men flera i rad... då blir jag ett vrak. Låter som det ska blir en lugn och skön helg. Samma här faktiskt. Och nästa vecka är ju helt underbar. Bara tre dagar på dårhuset och sedan fem dagars ledighet!!! Jag kan knappt tro det. Det ska bli såååååå underbart. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Shit, vilken taskig kroppshållning killen har!

    SvaraRadera
  5. Fru Choklad: Nästa vecka är bra, veckan därpå bättre! Då befinner sig Spader och kidsen hos Esset i huvudstaden! Om det blir lugnt är ytterst osäkert - Amsterdam en snabbtur också! KRAM till dig och ditt gäng också!!

    Utbildaren: Man får blunda, helt enkelt!!

    SvaraRadera