torsdag 14 maj 2009

Spader -med rätt att shoppa

Det är verkligen inte så att Spader befinner sig i någon känslomässig kris eller så, men Ellos, Lindex och Wardrobe får helt enkelt inte så många besök nu för tiden...

När Spader numera åker till en stad så har hon inga som helst problem att gå förbi affärerna...

På lunchen påstod Spader att hon skulle sätta sig och rätta när Loppan och Miss UD plågade sig genom Götets gator. -"Men då ska du väl shoppa?"

Spader har många, många par skor, Spader har massor med kläder, Spader har enorma mängder med grejor.

Spader ska flytta ihop med Esset på nittiofem (95) kvadratmeters yta! Kanske att Esset inte behöver så mycket grejer när vi ska bo ihop, men för sjutton gubbar, Huset vid Älven har 257 kvadrat boyta + källaren som man kan gå vilse i...

Det är inte det att inte Spader får shoppa, det är det att shoppingen bör bestå av förbrukningsvaror som ska ha gjorts slut på innan nästa sommar... Hårshampo anyone? Just ja, det räcker nog till nästa sommar redan. Pommes Frites? Blir till att shoppa fler Star Wars-plåster, för Junior har en strykande åtgång på just dem.

8 kommentarer:

  1. Spader kan ju shoppa kassar av Cicki design och stoppa allt överflöd i.....:-)

    SvaraRadera
  2. Och ställa på balkongen? Då blir nog Esset glad... ;-))

    SvaraRadera
  3. Stackars Spader (och Esset) ni vet inte vad ni har framför er.
    Överlever kärleken flyttningen, då tål den vad som helst.
    Herrn och jag flyttade ihop för 3 år sedan. (5 år särbo). Herrn hade 150 kvm och jag 90, nu har vi 100.
    Och allting har man dubbelt, vad ska man behålla ??????
    Vad duktig du är att springa, jag har sprungit färdigt, men jag hejar gärna på.
    En undran, är du och Esset på samma nivå, när det gäller bridge?
    Ha det så bra och kram på dig. Viola

    SvaraRadera
  4. Ja, nu vet ju inte jag vad du har för pli på herrn, men jag ser inte problemet... Du hade 90 kvadrat och fick 100. Skämt åsido så kan vi ändå ha bruk för ganska mycket dubletter eftersom man nog tänker sig ett eget boende för den äldste sonen inom en inte alltför avlägsen framtid - han har ju hunnit fylla nitton när vi ska flytta. Tänker ställa några färdiga husgerådslådor hos Mamma.

    Bra att du hejar på mig Viola, det behöver jag!

    Esset spelade för Sveriges Landslag i OS (numera World Mind Sports Games) i Beijing i höstas. Vi kan väl litet snällt säga att det är inte Spader i närheten av. Så i vår familj är det Esset som är Ess med 1864 mästarpoäng varav 727 guld. Själv har den glada Spader 100 mästarpoäng, varav 16 guld. Blir svårt att komma ikapp!!

    SvaraRadera
  5. Ok spader... om du menar allvar med rättningen så tar jag med mina prov också..om du får tråkigt menar jag... ;)

    SvaraRadera
  6. Loppis: Jag är alltid till hundra procent allvarlig! YUP!!

    Kan väl aldrig tro att det ska kunna bli tråkigt med elevernas fantasifulla svar på provet i samhällsekonomi (Spader sliter sitt hår!)

    SvaraRadera
  7. Hörru Loppanlej lita inte på denna Spader och hennes ord. För en liten tid sen försökte hon pådyvla männsklighetetn att hon redan sprungit Tjejmilen ?!?!? En mattelärare som försöker sig på att lura folket att 5 km plötsligt har blivit 1 mil ! Rimmar mycket illa. Samt att Spader vill ta mig av daga genom att undervisa i Matte A som vapen, men se skiljnad på 5 km ch 1 mil det kan jag allt så vi får allt se hur det går med den saken. Jag har i min enfalld trott att Matte är något som man inte kan tumma på. Att formler och saker bara är som det är. Men se kan 5 km bli 1 mil så måste jag nog omvärdera det jag trodde om Matte :-) Trevlig helg :-)

    SvaraRadera
  8. Smina: Kan det vara så att Spader menar en engelsk mil(1,6 km)? Kräv besked, i naturvetenskapliga ämnen får man verkligen inte slarva med enheterna!

    SvaraRadera