fredag 15 maj 2009

Spader och Loppis på Roadtrip

Vanligen är det Miss UD själv som brukar vara ute på Roadtrip. Själv brukar Spader bara åka hit eller dit, men det låter ju inte lika kul sådär.

Nu gäller det bara att hålla ordning på den tvärgalna Loppan så att det inte går som för Thelma och Louise. Spader har verkligen ingen lust att köra ut för något stup, inte numera i alla fall!

"Somebody said get a life... so they did". Själv tycker jag att det gick så där...

















Spader kollar om det finns någon lugnande musik att spela i bilen. Sven-Ingvars kanske?

UPDATE: Spader och rättningshögen lämnar skolbyggnaden... Vi hörs framåt söndagen!

UPDATE II: Farligt nära ett stup i närheten av Åmål (!) -Spader tappade fattningen och har inte hittat den ännu.

10 kommentarer:

  1. "Den tvärgalna Loppan"... ja man vet ju aldrig, jag kanske glir helt wild och kastar bananskal på mötande bilar..!!

    SvaraRadera
  2. Ta en Toy, vetja. Det ska ju lugna...Ha det fint ute på vägen!

    SvaraRadera
  3. Loppis: Inga bananer i bilen alltså...
    Speja: Finns det Toy, fortfarande? Tänkte prova med Valium. Någon som har det liggandes?

    SvaraRadera
  4. Jag vet en människa som verkligen har ett oöppnat paket Toy i rent kulturbevarande syfte. Tror inte att Spader får lägga ann på det men vetskapen om att det fortfarande existerar ett paket kasnke lugnar. Jag hoppas sannerligen att Spader inte har blivit färgad av rullen med dom två damerna på bilden. Men jag har hört att Spader ska vara en mycket aktsam bilist och se säkerhet före äventyr och att köra fort. Eller är detta bara en hörsägen?

    SvaraRadera
  5. Okej Smina, så här är det! Spader är verkligen mycket aktsam, men det händer allt att Spader, om vädret, ljuset och väglaget är det rätta, tillämpar fri fart-begreppet. Spaders Pappa körde ju Rally... Låter vi bara bli att tugga för mycket tuggummi ska no det här ordna sig!

    SvaraRadera
  6. Min svärfar (to be) har också varit rally-förare. Mycket prat om väglag o s v har man hört... Du är ju kvinna för böveln, visst kan du köra och tugga tuggummi samtidigt!Sven-Ingvars? På en roadtrip ska det väl åtminstone vara Black-Ingvars???

    SvaraRadera
  7. Cina: Mycket prat och skratt -mindre musik och på hemvägen en förtvivlat tråkig melodifestival...
    Miss UD: Att vi var! Perfekt!

    SvaraRadera
  8. ÅÅÅÅå NEJ...stup i Åmål och tappad fattning......inte bra alltså. Jag undrar jag vileket äventyr ni har varit ute på? Ska nog ta reda på saken över en kopp någon dag :-)

    SvaraRadera
  9. Se upp för stupet! Vilket stuuuuuuuuup?

    SvaraRadera