tisdag 25 augusti 2009

Spaders pojkar

Äldste sonen hämtades hos frissan. Svart hår... -"Konserten nästa helg är inte i Västerås, utan mer typ i Örebro. Typ, inte på fredagen utan på lördagen, typ! Fick veta det idag -typ!"

Yngste sonen, Junior, hämtades på fritids. En strumpa... -"ÅÅÅ har typ, väntat flera timmar på dig. Ååååh har typ gått i skolan i 80 dagar eller så, veeet du hur svår matte jag har? Tre (3) pass och typ jättekort rast- typ ingen rast nästan... Åååå måste jag verkligen gå och lägga mig? När är det slut på skolan? ... typ... "

Skolåret började typ igår! För Juniors del med typ 2 timmars upprop!

Spader själv är typiskt nog litet trött.

4 kommentarer:

  1. Oj. Det låter ju som mig... Typ.
    Ska genast sluta med det.
    Givet.

    SvaraRadera
  2. typ, tap, typ, tap, typpe, typpe typ tap! Inte så lätt, typ!

    SvaraRadera
  3. Ett annat sätt att reta föräldrar är att överanvända ordet liksom. Fast i mitt fall funkade det bäst med att alltid svara min far "det är lugnt" även om frågan var om jag någonsin skulle hitta ett jobb, var jag ska bo i blge då skolan börjar om två veckor etc..

    SvaraRadera
  4. Min äldste använder, totally chill -betyder samma sak!

    SvaraRadera