fredag 9 oktober 2009

Och nu är det äntligen fredag...

En förkyld Junior är påklädd och tandborstad och ska åka med sin mamma till jobbet, för vidare transport till Järvastaden i eftermiddag. Kanske kan den Äldste sonen också bli klar för avfärd mot staden litet tidigare... Esset väntar med kramar...

Spader säger till Esset att han är kung. Ingen har någonsin fått Spader att köra någon annans bil. Spader körde i yttersta nödfall Henriks bil, men den var i alla fall i familjens ägo.

Esset är helt oförstående. -"Ska du degradera mig till Kung när jag är ett Ess?"

Nej, det ska jag inte ...

Sjunger: "Du é min man... f-låt -Du é mitt Ess"

4 kommentarer:

  1. Kör försiktigt nu, Spader! Vägarna är luriga. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Lovar! Mejas bil med sommardäck var sådär i morse... Ha en toppenhelg!!!

    SvaraRadera
  3. Jag körde knappt bil alls innan jag träffade Älskade Sambon. Han nästan svimmade när han mötte mig en gång vid bussen med fyra barn, barnvagn, väskor och en cello. "Vaddå?" tyckte jag och fick sen hjälp att fixa en egen bil. Tänk vilket inflytande de kan ha, de där killarna!
    Kör försiktigt och en bra helg önskar jag dig/er!
    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Att de har! Men jag hade kört 4000 mil sedan förra årets besiktning! Lovar att köra safe! PUSS!! Bästa helgen på er!!

    SvaraRadera