måndag 23 november 2009

Du som tog mitt hjärta...

Så lika och ändå så olika...



Kör Storgatan ner sen går jag tillbaks
Det är måndag kväll
I regntunga skyar som blåser högt
Ditt namn

Men ljuset i baren ger trygghet åt
En ensam man
Han som drömmer sig bort
Och glömmer vad som hänt

Den som tar ett hjärta
Borde veta vad som sker
När man säljer sin lögn
För att bota sin ensamhet

Du som tog mitt hjärta
Ge tillbaks det helt och rent
Och jag hatar att jag älskar dig
Så att jag nästan kvävs
Här i min ensamhet

Ut genom dörren, där går du igen
Det är måndag kväll
En tom kall blick och sen vet vi var vi står

Stäng alla barer, skrik ut i natten
Att du ångrar dig
För din tunga har
För alltid sårat mig

Du som tog mitt hjärta
Ge tillbaks det helt och rent
För du sålde din lögn
För att bota din ensamhet

Den som tar ett hjärta
Borde veta vad som sker
För jag hatar att jag älskar dig
Så att jag nästan kvävs
Här i min ensamhet

Vänner som sa
Att vi två var det vackraste
Och ingen har
Älskat dig som jag
Har älskat dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar