fredag 13 november 2009

Fel, fel, fel

Spaders Junior kommer att bli en utmärkt professor.

I går kväll, när Spader packade upp ur skolryggsäcken, märkte hon att handduken och idrottskläderna verkade oanvända.

-Har du inte haft jympa idag?
-Jo.
-Använde du inte kläderna?
-Jo. (Notera det korta svaret som kanske kan leda till att man får fortsätta flyga under radarn)
-Men handduken är ju oanvänd.
-Jo, men jag var ju inte med.
?
-Jo, för jag glömde kläderna i skolan. Men det var två till som gjorde det. (Skuldfördelning kan aldrig vara fel)
-Men hur kan du bara glömma att ta med dig ryggsäcken?
-Jag tog med påsen med täckbyxorna i stället.

Har han inte de rätta förutsättningarna för att bli något riktigt nördigt som har allt utom en nördig lön?

8 kommentarer:

  1. hahah så härligt :-)
    Själv kom A hem efter en idrottsdag och hade två par kalsonger på sig ?!?!

    Frågade hur det hela hade gått till och svaret blev:Ja du mamma, det här kan jag inte svara på.
    Kanske har han också förutsättningar för att bli proffessor? J som har haft närkontakt med endel av detta klientel påstår att det är ofta en mycket förvirrad grupp människor.

    SvaraRadera
  2. Oftast manliga individer... ja man skrattar nästan på sig!

    SvaraRadera
  3. Tänker på att det förmodligen fanns någon annan liten kille utan kalsonger... ännu roligare!

    SvaraRadera
  4. hahhah nej då Spader så illa var det inte. Båda paren var min lilla väns. Och faktum var att dom lortiga kallingarna hade han på sig närmast kroppen och dom nyaste ytterst. Så kanske har han glömt att ta av sig dom när han knallade in för att spola av sig? Man vet jag aldrig..hahah
    Eller så satt han lika disträ som vanligt och tog på sig dom gammla kallingarna först som en reflex. Och sen fick han se dom rena i väskan och kom då på igen att kalsonger e ju bra att ha och tog på sig dom igen. Ja du jag har ingen aning om hur detta kom sig. Roligt var det iaf :-)

    SvaraRadera
  5. Låter faktiskt som nått som sonen skulle kunna gjort. man upphör aldrig att förvånas. De förgyller onekligen tillvaron de små liven :)

    SvaraRadera
  6. Jojo, det går ju bra att skylla på professorer... En annan teori kan ju vara att det finns någon form av genetisk förklaring. Undertecknad känner ju J rätt bra, så frågan är om inte min teori är mer sannolik än den om professorer. Å andra sidan uppvisar ju nämnde J vissa likheter med den berömde professor Svanström :)

    /Forskar'n

    SvaraRadera
  7. Forskarn: En annan tänker något kring kromosomer, det är skillnad på X och Y liksom...

    SvaraRadera