tisdag 26 januari 2010

Spader och Esset tränar bridge...

Uppladdningen sker på litet olika villkor.

Esset kör en dag på jobbet - en del trassel visserligen med några möten och några kunder - men ingenting värre än en kraschad hårddisk. Världsliga saker.

Spader kör en dag i hemmets lugna vrå -en del trassel visserligen med elever och någon kollega - men ingenting värre hemma än en trojan och litet spyor. Världsliga saker.

Esset kör någon promenad med handling, friskluft och sjuttio (70!) minuter in i Funbeat. Något lätt att äta vid datorn under spelet.

Spader kör bilen till affären, släpper in Äldste sonen för en snabb raid. En "lätt" hamburgare och en semla vid datorn före spelet.

Efteråt tyckte Esset att Spader hade bjudit väldigt hårt på några brickor. Spader upplyste honom om att man inte ska bjuda det självklara hela tiden.

-"Det är trääääning." -"Ville bara se vad som hände!"

Spader har fått ett nytt vapen i diskussionen om varför hon bjöd som hon gjorde.

-"Jag ser själv vad jag har!"

Efter spelet åt Spader en semla till. Det kostar på att träna på Internet.

5 kommentarer:

  1. Semlor är GOTT. Fler semlor till folket!

    SvaraRadera
  2. Ja. Och så är det viktigt att fylla på depåerna vid träning, det har jag läst. Det blir absolut bättre resultat då!
    Hoppas Junior slipper magsjukan nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Får man semlor när man spelar bridge? I så fall kan jag också tänka mig att spela bridge.

    SvaraRadera
  4. Får man semlor när man spelar bridge? I så fall kan jag också tänka mig att spela bridge.

    SvaraRadera
  5. Tess: Hear, hear!
    Cina: Depåerna påfyllda!
    Nilla: Självklart får man semla. Funkar som belöning och/eller tröst. Visst får man semla Esset?

    SvaraRadera