tisdag 15 juni 2010

Det slår honom att han flyttar i morgon

-"Jag vill cykla till graven, mamma!"

Det kan du göra, vill du ha sällskap?

-"Nej, jag vill gå själv!"

Äldste sonen kan följa med?

-"Nej, jag sticker själv!"

Vi letar upp en sten från Turkiet att lägga på gravstenen och ett hjärta som han har gjort själv, visserligen ursprungligen till mig.

-"Jag kollar om blommorna behöver vattnas litet!"

Svarar att det kom över 100 mm regn i helgen, orten var på nyheterna och man skulle inte vara fövånad om blommorna har drunknat.

Och nu väntar jag på att han ska komma tillbaka, mammas lilla Junior, 9 år på nationaldagen...

7 kommentarer:

  1. Hej Spader! Har varit lite upptagen ett slag, har faktiskt tänkt på dig! Så bra ändå att Junior tänker på blommorna på graven! Och tänk, nu bär det av! På riktigt! Är glad för din skull men faktiskt lite bekymrad för den där hostan ju! Så ska det ju inte vara. Läste om TWAR i ngt sammanhang...... Men du har väl fått råd så det räcker.
    Hur som helst, håller tummarna för flytten och kanske för en fika där i Kista eller Sumpan i sommar????
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Junior är verkligen en fin och omtänksam kille!

    SvaraRadera
  3. Cina: En fika riktigt snart! Verkar ändå som om doktorn har rätt som kopplar ihop hostan med stress. Sedan kan det nog vara så att det behövs annan behandling. Nya läkare på KS om en strax... KRAM!!
    Hanton: Junior är fullständigt annorlunda och underbar! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Sambon brukar prata om hur han tog bussen för att hälsa på sin mamma på Skogskyrkogården. Han var tio år då.

    SvaraRadera
  5. Tror att sambon får berätta mer för Spader om just det när vi träffas... Svårt att förstå hur Junior tänker. Men nu verkar han i alla fall nöjd, han hittade en kompis att leka med på kyrkogården, så jag hann bli riktigt orolig!

    SvaraRadera
  6. Vi får väl se om han vill prata om det. Det är knappt han gör det med mig. Skillnaden är väl att Junior har fått ett Ess att luta sig emot, sambon fick en jäkla skata som inte var klok men det kan vi ta en annan gång.

    Jag vill också fika med både Spader och Cina.....:-)

    SvaraRadera
  7. Det verkar som om det är stor skillnad för Junior kallar till och med Essets pappa för farfar...även om han inte ofta kallar Esset pappa. Han får kalla honom vad han vill om det är något snällt. De gillar varandra underbart tycker jag! Dock litet oroligt nu igen för "farfar" är inte helt kry.

    Vi ska boka in något så snart hostan har landat litet! Promise!!

    SvaraRadera