tisdag 28 september 2010

Spader har ett (1) evenemang...

... på Facebook den här veckan. Positiva dagen. 30:e spetember.

"Vad sägs om att skapa en egen positiv dag härinne på FB där vi bara sänder ut positiv energi från våra statusar till varann?!"

Hallå! Hur tänkte de? Just den 30:e som man hade tänkt skulle bli en extra gnällig dag. Så ska man hålla på med en massa gullande? Helt personlighetsfrämmande för Spader.

I dag vaknade dessutom Spader ytterst motvilligt till en ny dag. Trött. Supertrött. Sätter ett Facebookhjärta, eller två, efter så låter det litet trevligare. ♥ ♥

14 kommentarer:

  1. Undrar varför jag alltid blir sugen på bullar när jag läser din blogg? Du har nån slags Pavloveffekt på mig.

    SvaraRadera
  2. Kan ju vara att Spader är en riktigt klassisk bullmamma. ;-))

    Näe.

    Vänta bara tills någon månad efter jul. Då kommer du kanhända bli sugen på semla.

    SvaraRadera
  3. Två tinade bullar senare och både son och jag är nöjda. Bullar är faktiskt det enda man kan äta med stekfeber och ont i halsen. Bullar och glass. Och semlor.

    SvaraRadera
  4. Ibland behöver man faktiskt extra gnälliga dagar också. För balansens skull, tänkte jag:)

    SvaraRadera
  5. Var kom bullarna in? Gullande och bullande är ju inte samma sak.

    För övrigt skulle jag bara säga att man ju kan bli negativ för mindre när man blir ÅLAGD att vara positiv.

    SvaraRadera
  6. Jempa: När du är höger, är du höger!
    Speja: Menar blott. Gnälla ordentligt kan ses som en konstform.
    Nilla: Tänker inte du också på bullar när du kommer in hit? Kanske är det att nu ska det minsann bli andra bullar? Vad gäller positiva dagen har Spader i ett svagt ögonblick lyckats anmäla sig frivilligt. En del saker som man säger jag till är ju fullständigt crazy!

    SvaraRadera
  7. Jag har också gått med i den där positiva dagen. Fast en smågnälliga dagen skulle nog dra mer! :)

    SvaraRadera
  8. Det är för litet gnäll därute!

    SvaraRadera
  9. Jag är inte med i den positiva dagen..finns inte en chans att jag lyckas gå omkring en hel jobbdag och vara positiv..
    Det är alltid nåt kladdlass som förstör min positiva *host* livssyn..

    SvaraRadera
  10. Nej, om du Jerk skulle bestämma dig för att delta, då skulle jag vara säker på att det var ett billigt skämt på någons bekostnad. Men snart finns det väl anledning att fira - en kort stund i alla fall!?

    SvaraRadera
  11. yup..det finns det, men jag väntar tills bläcket torkat på papperet :)

    SvaraRadera
  12. Kladdlass he he he
    På den här bloggen finns det visst alltid nåt att hämta.

    SvaraRadera
  13. Din guide till det fördjupade och utvidgande språket! ;-))

    Själv reagerade jag inte, är det håhända ett Lilla by -uttryck Jerk?

    SvaraRadera