måndag 22 november 2010

DAG 12- I min handväska

Ha ha ha, sa Esset. Du får skriva att den alltid är borta.

Och det händer väl litet nu och då att den försvinner. Blir lämnad hängandes på en eller annan stol. Nu har jag -de få gånger som den används- inte så avancerade grejer i den. Plånka, mobil, bilnyckel och nyckel hem samt till Mamma. Fast det är ju ändå litet grejer som det kan vara bra att ha kvar och inte hängandes på någon random stol.

Sånt som varje kvinna bör ha med sig; smink, lypsyl, näsdukar, tamponger,alvedon, plåster osv finns så gott som aldrig däri. Vad skulle en duktig hemmapsykolog tänka om det?

Just idag innehöll väskan ett ifyllt RHI. Rösthandikappsinsdex. Till logopeden. Mer spännande än så blir det inte.

2 kommentarer:

  1. Jag trodde logopeder sysslade med röst och läsning och sånt där. Varför ska du utföra kroppsrörelser när du är där?

    SvaraRadera
  2. Alltså. Min röst är ganska rasslig, men värre är ändå hostan- som förmodligen är ett röstproblem som sliter på stämbanden och stämbandsirritationen gör att jag hostar... Man antar att det gått i baklås på något jäkla vänster så att jag måste få ordning på muskulaturen runt axlar, nacke, käke och tunga- tungrot. Mer koll på andningen och ordning på hållningen för att bli av med problemen. Rösten är redan mycket bättre och då har vi hållit på med ljud fem minuter. Osäkerhet och hosta har gjort mig "feg" i mitt uttryck. Depressionen och ett jäkla tufft förra läsår kan säkert också ha spelat roll. Och alla dessa förkylningar som jag åkte på när jag inte hade något motstånd. Så nu tänjer vi musklerna med träning. Och så får jag massage -av Esset! Och idag skulle jag ha varit hos henne en halvtimme men vi höll på i 80 minuter!!! Tillbaka på torsdag!

    SvaraRadera