lördag 20 november 2010

Men eller hur?

Så åkte vi förbi Sergels Torg och glasskulpturen som inte längre är rosa. Rosa Bandet-kampanjen är över för i år. Nästa vecka är det advent. Advent I tell You! Som Spader har längtat. Om Spaders sämsta månad är juni så är december top of the pops. Nu i Järvastaden. Det är som december i Lilla byn fast upphöjt till 10. Eller så. På Åhlens stod julgranarna i rad.

Spader säger till Esset att hon längtar efter att få göra i ordning för advent. OI säger han. Otillåten Information är den ursprungliga betydelsen, bridgeetik, men i familjen Spader betyder det bara Onödig Information.

Det är något visst med julen. Kärlek?

7 kommentarer:

  1. Kärlek och värme.... men också ensamhet och kyla.
    Så det kanske landar i tacksamhet, i alla fall för mig.

    SvaraRadera
  2. Shamrock: Då är vi (minst) två!
    Åsa: Det är dubbelt. Man måste kämpa hårt för värmen ibland!

    SvaraRadera
  3. Håller med som bara den. Har börjat med julbaket så smått idag. Det doftar just nu underbart av Saffrans- och romsnurror. Nästa söndag ska vi till min syster och hennes familj för att bygga pepparkakshus och fika. December rockar :D

    SvaraRadera
  4. Sssccchhh. Jag har fått två paket saffran av mamma till mitt paket (mix) med längder... Det är så längt mitt bullbak sträcker sig. Men ändå. December är underbart till och med i samband med hel eller halvfabrikat! ´KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar advent. Jag gillar att få hänga upp adventsstjärnor och sprida ut andra ljuskällor överallt. Och att så många andra gör samma sak. Det är så fint att titta ut över gården på kvällarna under advent och se alla vackra adventstjärnor.

    SvaraRadera
  6. Word. Och det är det som gör december i städerna så underbar. Fler hus, fler ljus

    SvaraRadera