söndag 21 november 2010

DAG 11 – Mina syskon

Min storebror. Är mer som min lillebror. Det kan bero på två olika saker, i kombination eller var för sig.

1. Han är väldigt barnslig och har (ännu inte?) några egna barn.
2. Spader är bossig och vet alltid allting bäst. Åtminstone av de här två syskonen.

En gång kastade Spader en hårborste i huvudet på sin storebror så att borsten gick sönder. Vet inte om det har påverkat brorsan nämnvärt. I den lägenhet som innehades av förädrarna var det två (2!) dörrar som hade stora hål, efter det att brorsan sparkat på dem utifrån, medan Spader höll för inifrån. Det har förmodligen inte påverkat Spader nämnvärt heller.

5 kommentarer:

  1. Underbart - låter som en normal syskonrelation. Jag förutsätter då att ni inte håller på på samma sätt nu för tiden

    SvaraRadera
  2. Haha.
    Själv har jag aldrig fått slå min lillebror eftersom han är 12 år yngre.

    SvaraRadera
  3. Shamrock: Inte lika handgripligt!
    ;-)
    Åsa: Det är lika tråkigt för Äldste sonen, tio år äldre än Junior. Bara att ta ansvar och vara snäll. Illa.

    SvaraRadera
  4. Jag hade det som Åsa, jag fick inte slå min bror eftersom han var yngre. Han däremot gillade klappa till mig i ryggen så att det verkligen förvånar mig att (om?) mina njurar sitter på rätt ställe.

    SvaraRadera
  5. Förstår inte. Min bror fick heller inte slå mig. Betyder inte att han lät bli!
    ;-)

    SvaraRadera