torsdag 19 april 2012

Junior ska lära sig om fåglar

Tjugonio (29!) stycken ska han kunna den här terminen. Sa ju att världen är galen!

Nu på morgonen säger Esset till Junior.

"Jag tror verkligen inte på att Lövsångaren är Sveriges vanligaste fågel."
-Jo, för så är det!
"Nej, häromkring på morgonsidan är det nog Sömntutan!"

Mellan 110 - 200 miljoner stycken är i alla fall ganska många. Lövsångare alltså. Inte sömntutor.

Junior låter meddela att man också måste lära sig hur alla fåglarna låter.

Spader: Nu måste du gå upp annars kommer du försent till skolan.
Sömntutan: Jag är på väg, jag håller på!

6 kommentarer:

  1. Nope! Fortfarande några trosor bara, en blus och två behåar. Det är inte mycket! Undrar hur det här ska gå?

    SvaraRadera
  2. 29 fåglars läten!?
    Känns som att grundskolelärarna är mer än lovligt stressade...

    SvaraRadera
  3. Väldigt, väldigt mycket som barnen måste kunna nu för tiden!

    SvaraRadera
  4. Nästan lika mycket som de kommer glömma bort. :)

    Jempan

    SvaraRadera
  5. Oh, I feel him!
    Jag håller också på med sänguppstigning i många, långa minuter innan jag tillslut lyckas kasta älgbenen över kanten.

    SvaraRadera