tisdag 1 maj 2012

Mer om NY

Den här tjejen tanten fotar verkligen inte mycket och gärna utan det blir oftast en liten bild här och där. Oftast för er skull och många har ni fått se.

Men den här tjejen tanten tänker verkligen ganska mycket. Saker man tänkte på i New York då rå.

Många är verkligen väldigt tjocka. Fast det är liksom en del som har helt gått överstyr. De flesta ser i alla fall normalviktiga ut. Gatorna är kanske inte så släta överallt, man får se upp för hål i asfalten både här och där. Taxi. Överallt och lätta att få tag på. Bra service på resaturanger och caféer. Människor ser på varandra när man går på trottoaren. Trots hålen i gatan? Amerikanerna känns öppna och vänliga och kallar en honey. När man möter killar som har för stora byxor, baskettröjor och kepor, blir man litet reserverad. Poliser överallt som syns. Man har nog sett på för många filmer och tv-serier. Ändå. Stadens puls ger ett lugn inuti. Allting finns ett ögonblick bort. Och kaffet. Alla hade varnat för det. Men den här tjejen gillade det i alla fall! Wienerbröd till frukost. Det funkar väl en vecka?

Till NY kommer jag att åka tillbaka. Det är min nya kärlek. Men då får Esset lov att följa med.

3 kommentarer:

  1. Ack, jag vill också åka till New York!

    SvaraRadera
  2. Suck, det är som den snygga killen i Starlet. (Fast jag måste erkänna att jag fattade aldrig grejen, med snygga killar alltså)

    SvaraRadera