tisdag 1 maj 2012

Utmanad

Av både Katarina och Ingerun.

Kate Reader får komma först ut!

  1. Vilka tre saker skulle du rädda om det började brinna hemma hos dig? Vi förutsätter att dina nära och kära, människor och djur, redan är i säkerhet och att du är stark nog att bära med dig vad som helst. Jag har inte tre saker att rädda. Även om jag gillar min dator hemskt mycket så finns det nya att köpa. Kanske är det en konsekvens av hur mitt liv gestaltat sig?
  2. Hur skulle du beskriva din klädstil? Jag kan inte bestämma mig och kan inte heller sätta ord på sånt. Tjejig kanske?
  3. Om du fick börja om och kunde bli vad du vill, ha vilken talang som helst, vad skulle du göra då? Inte en susning? Älskar mitt liv! Ibland vill jag vara snygg och smal men så kommer jag på att Esset älskar mig ändå.
  4. Har du några fördomar, något som du instinktivt tycker, tänker och tror trots att du vet att du inte borde? Ja. Det börjar förändras men det fanns en tid då jag inte tyckte det var okej för homosexuella att adoptera, för barnens skull. Så jäkla knasigt tänkt och tyckt. Att blondiner skulle vara dummare än andra står jag fast vid. Fast så klart sitter det inte i hårfärgen. Det är en livsstil. Som är tydligare hos kvinnor med långt, ljust hår. Som jag har träffat.
  5. Vad skulle du helst vilja ändra med dig själv? Det heta temperamentet och förmågan att ibland låta elaka människor komma åt mig och mitt självförtoende.
  6. Vilken är din favoritmaträtt? Spagetti och köttfärssås. Fortfarande.
  7. Vad är du mest rädd för? Att mina nära ska råka ut för olyckor eller bli sjuka och dö.
  8. Vilka icke-brottsliga mänskliga beteenden irriterar du dig mest på? Har svårt för människor som hela tiden försöker skaffa sig fördelar på andras bekostnad. Till exempel tränger sig i kö!
  9. Om du fick välja en känd person att tillbringa en helg med, vem skulle du välja och varför? Vad skulle ni göra? Åååå, kanske den kände bridgespelaren Zia Mahmood. Vad vi skulle göra? Spela kort så klart!
  10. Rekommendera en cd-skiva som du tycker att jag borde köpa. Ha ha ha... ingen koll. Spotify och nästan bara gammal skåpmat. Hör att nya Kent ska vara bra, så den ska jag lyssna på snarast!
  11. Vad gör du om du får en present som du absolut inte tycker om? Låtsas som det regnar och försöker vara glad. Har fått mycket träning från mitt tidigare liv i Lilla byn.
Boktjuven!

1. Viken är din favorit TV-serie? Vita Huset för den otroliga dialogen.
2. Vilken bok retar du dig mest på slutet? -
3. Vilken bok önskar du mest att det var du som hade skrivit? En riktig bästsäljande så klart! Vet ni någon? Något av Nesser kanske?
4. Vad är ditt dröminriktning på bokmässan? (Får, men behöver inte vara länder. Du är boss.) Jag älskar ju numera New York, så USA?
5. Vilket var din favoritbok när du var liten? Kittys alla öden och äventyr! Och jag läste "Som om jag inte fanns" och grät floder.
6. Vilken fiktiv karaktär påminner mest om dig? Esset säger Lilla Fridolfs Selma.
7. Vilket är det konstigaste klädesplagg du har i sin garderob? Essets vadmalskostym. Själv har jag bara finfina grejer! Just ja, en hatt som består av en paraply också. Ganska ovanligt!
8. Hur många böcker av kiosklitteratur-typ har du läst? Massor som tonåring.
9. Vad väljer du av 1) En djup, men svårförståelig bok 2) En lättläst bok med uppenbar handling. Lättläst med uppenbar handling, men språket får inte vara för torftigt!
10.Vem av följande bilderbokskaraktärer skulle du helst vilja ha som ditt barn:
Alfons,Max, Lilla Anna eller Ellen. Lilla Anna ;-) för jag skulle vilja ha en flickig flicka. Ellen känner jag inte!
11.Vilken bok ångrar du (mest) att du läste? Jag har börjat läsa Jack flera gånger och tror att jag skulle ångra om jag läst ut den. Vi läste också Rickard Engfors självbiografi i bokcirkeln och det var en sopig bok (tycker jag).

4 kommentarer:

  1. Du kan ju inte önska dig att bli snygg och smal. Du är ju redan snygg och smal!

    Kul att du svarade. :-)

    SvaraRadera