lördag 24 november 2012

Lördag so far

Sovmorgon. Vaknar arg på några tanter som har hållit på att stöka på mitt bridgebord. Ställer dit köttbullar och potatis, frågar ovidkommande frågor hela tiden, tar mina kort. Tror det är några av motståndarna, manliga, som spökar från i onsdags.

Melodikryss med Esset. I efterhand på nätet. Sovmorgon var det ju. Esset handlar nybakat från affären och skämmer bort sin Spader med frukost i soffan.

Sover litet till där i soffan. Division med Junior som har rester i matte från veckan på grund av allmän lättja. Hur många påsar med kakor får man om man har bakat 133 stycken och lägger fyra kakor i varje påse? Här bakas inga kakor!

Skidor på tv. I Gällivare ligger mörkret över snön redan klockan 14.

Nu ska det lagas litet mat. Fixas naglar. Piffas för middag med vänner. Hämtning 18.15. Räknar med god mat och många skratt.

I morgon ligger det shopping i planerna. Inte så mycket för att jag behöver som för att jag kan. Kista i mitt hjärta liksom. Sedan Internetbridge och TV.

Livet? Livet är bra.

1 kommentar: