måndag 26 november 2012

Rapport från Järvastaden

Först försökte jag handla mig lycklig. Det gick ganska bra. Många kassar blev det.

Sedan spelades det kort. Det gick ganska bra. Många poäng blev det.

Efter det tvätt. Det gick ganska dåligt. Trasig torktumlare blev det. Råkade liksom rycka loss handtaget. Inte någon av mina bästa råkningar. Klickfingret höll på att beställa hem ny torktumlare med tillhörande installation. Esset höll mot och har nu beställt nytt handtag för montering. 225:-inklusive frakt. Känns som om jag har sparat 5 000 kronor till shopping nu. Visst?

I förra veckan gick datorerna ned. Flera olika känsliga dokument öppna som återskapades och behövdes sparas. I stressen sparde jag ned fel dokument på fel ställe. Nu är all fin text ute och går rymden. Cyberrymden. Sur Spader. En utskriven version för korrektur kan ligga bland kollegans papper. Håll tummarna!

Tack!

7 kommentarer:

  1. SJÄLVKLART, har du sparat 5 000 kr till annan shopping :))

    Jag håller alla tummar jag har, dvs två!

    SvaraRadera
  2. Du mailade inte möjligen filen till kollegan så att den går att hitta i Sent-korgen?

    Hoppas i vilket fall som helst att det vänder nu. Kram.

    SvaraRadera
  3. Shoppa på, såväl för sparade 5000 som för att tysta dokumentirritationen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Himla fiffigt att få ett second opinion när det behövs. Och när det inte behövs så behövs det inte, eller hur? Fast just den HÄR gången var det ju fint.
    Jempan

    SvaraRadera
  5. I will not keep calm: 5000 i shoppingfacket! Och tumhållning hjälpte. Thnx!
    Katarina: Inte skickat, sparat på gemensam server. I detta fallet INTE bra. Kollegan hade en färdig version utskriven och jag hade några tidigare så tämligen litet jobb för att ha sumpat så mycket text.
    Ulrika: Det blir Body Shops dyra kalender idag! Swosch bara!
    Jempan: Just den HÄR gången var det fint. Ibland behövs den där bromsproppen!

    SvaraRadera