måndag 28 januari 2013

Om att sitta still i båten

Esset anmodar detta. Och flytväst. Han påstår att det är kallt i vattnet. Han använder sitt öskar så mycket han vågar. Det skvalpar.

Båten läcker.

Vattnet inte är strömt utan kav lugnt. Det känns som om jag har tappat årorna. Förresten ror jag inte så bra. Hela tiden för mycket med ena armen så vi bara snurrar runt.


Ror litet fortare.


Jag gillar inte vatten. Varken små sjöar eller stora hav.

Sitt still i båten, Spader!

Men jag VILL ju inte åka båt!

6 kommentarer:

  1. Förstår. Esset har helt klart en poäng.

    SvaraRadera
  2. Vilken typ av "båt" gäller det? :)

    SvaraRadera
  3. Jag är helt på din sida kära Spader, avskyr båtar och vatten om det inte är i badrummet. Kram!

    SvaraRadera
  4. Don't rock the boat! Don't rock the boat, baby!

    En riktig diskoklassiker.

    Som de säkert spelar på såna där båtar där man kan dansa disko.

    Och då går det ju omöjligt att sitta stilla i båten.

    SvaraRadera
  5. Förresten, du och Cina ska komma och hälsa på mig fram i vår i min nya lägenhet, har jag berättat det?

    SvaraRadera