torsdag 9 maj 2013

Gårdagen

Sol. Efterlängtad värme. Alla andra har bara ben, men jag fortfarande tunna strumpor. Annars skavsår. Prickar. Provade att fota outfit i hiss. Gick så där. Jobba intensivt hela förmiddagen för att sluta 13 och ha date med Esset i Kungsan. Man måste bara älska Kungsan under körsbärsblomningen. God pasta på restaurang. Chokladdoppad mjukglass på parkbänk. Kulturhuset med smashing utsikt och fin fotoutställning med underbara texter. Kaffe på bridgeklubb och avancemang till kvartsfinal. Öl och cider på pub efteråt.










Så lyckades jag till slut få fram det där nejsvaret till att spela bridge i damserien nästa säsong. Förstår verkligen inte hur jag ska hinna och orka annars. De andra damerna är pensionärer och spelar inte i de högsta serierna och har svårt att förstå mitt nej. För mig, med karriär och familj inklusive bridgesatsningen, känns det litet annorlunda.

Idag fortfarande i morgonrock. Tror det kan vara en passande outfit för hela dagen!

2 kommentarer: