fredag 10 maj 2013

Nya män i mitt liv

Helmut:

Bakar tårtor. Han har lovat att baka en massa våningar på en vit tårta med gröna blad. Med mousse. Jag har alltid önskat mig en sjuhelvetes stor bröllopstårta. Nu ska jag få en. Eller vi ska få en. Esset och jag. Esset och Helmut blir överens om att jag ska få vad jag vill ha.

Miguel:

Ska sköta resten. Han hanterar vant tusen frågor om dukning, vin och cider. Idag visar han hur man har dukat för 70 personer. Vi kommer att vara cirka nittio. Enoks fru. När vi är på väg ut säger han att det ska bli spännande ikväll. Va? Vi har ju aldrig haft så här mycket gäster någon gång. Jag får panik, men han har naturligtvis bara varit ute och åkt med mig. Lurig kille, Miguel.



5 kommentarer:

  1. Hehe ett skämt lättar alltid upp. ;)
    Ni kommer nog komma överens fint, du och Miguel.
    Jempan
    Ps) Bra att veta att man ska lämna plats fö.

    SvaraRadera
  2. oj oj oj det börjar dra ihop sig

    SvaraRadera
  3. Dessa män, men det verkar iaf vara riktiga nraattha-män :)

    SvaraRadera