onsdag 26 juni 2013

Idag gjorde jag mitt största misstag på EM

Satt ned och väntade på att motståndarna skulle sätta sig. Så kom Jansmaa. En ganska känd bridgekändis. Han satte sig hos mig. Sedan kom Zia. Litet som Björn Borg och Beckham/Zlatan i samma person. Fast i bridge alltså. Jag har skrivit om honom förut. Några gånger. Han satte sig hos Esset.

Så spelade vi några brickor, Esset kallade mig sin darling (som han brukar) och Zia tyckte att Jansmaa aldrig sa sånt till honom, fast han förstod så klart att Esset sa sånt till mig. But Jansmaa really should, sa jag.

Det var inte det som var mitt misstag. För Zia gav mig high five på den kommentaren. Mitt "huge mistake" som jag förklarade för Zia senare var att jag inte bara bytte plats med Esset.

Det kan man kalla hjärnsläpp.

10 kommentarer:

  1. Starstruck!
    Jempan

    SvaraRadera
  2. Du ska se att du säkert får många fler chanser att stöta på honom – "Zia med knuff". ;-)

    SvaraRadera
  3. Fattar inte heller men jag kan inte bridge...

    SvaraRadera
  4. Helt obegripligt måste jag medge - men kan knappt spela något kortspel alls...

    SvaraRadera
  5. Oklart varför ni skulle byta plats,men nu till väsentligheterna: NÄR KOMMER NI TILL ÖREBRO?

    SvaraRadera
  6. Alla: Förklarar litet bättre strax. Örebro är alltid vecka 31. Ska vi ses Nilla?

    SvaraRadera
  7. Hm. Vecka 31 säger du! Måste jag kolla. Vore ju som värsta eh... typ... vadhetere... i alla fall väldigt kul om det vore så att vi kunde tajma veckan.

    SvaraRadera
  8. Ja, det tycker jag! Men i början av veckan för jag ska ev iväg på restresa sedan med en av döttrarna.

    SvaraRadera