tisdag 2 juli 2013

Om man redan har...

... jävligt känsliga luftvägar, blir förkyld i Belgien, får feber, sedan måste flyga hem och jobba, och det blir stopp i maskin. Ska man då göra en käck statusuppdatering på facebook? Sjuk.

Inga träningsrundor den här veckan, let me tell you. Det vet man med säkerhet då man närapå dött efter handlande på ICA.

Annat som har handlats: En ny cykel (!) till Junior. Tjuvjävlar har snott cykel nummer två när vi var på smekmånad. Och ett lås av klass nio. Kostar nästan lika mycket som en cykel. Eller det var kanske en överdrift. Det är därför jag har en blogg. Så att jag kan överdriva. Ordentligt.

Trevligt att träffa: Svenska jordgubbar. För de envisas med belgiska i Belgien. Ett sånt hittepå.

Och så var det där med sidan av bordet. Måste tydligen förklaras.

När man spelar EM (och andra större, very important, tävlingar) så finns det skärmar. Se bild. Ens partner och en av motståndarna sitter på andra sidan. Lucka som fälls upp när det har bjudits. Då är det ganska synd om ens stora idol får hänga med partnern. Själv får man nöja sig med en B-kändis. Man får sitta med Baren-Janne i stället för Skarsgård. Typ.

Kanske man bara skulle ha sagt att för fasiken Esset, jag vill sitta med Skarsgård/Zia? Fast jag fick ju en puss ändå!

Eftersom jag av någon outgrundlig anledning inte fick någon medalj på detta EM funderar jag över om man kan köpa såna på ICA eller IKEA?

8 kommentarer:

  1. Under vår lägenhet finns en affär som säljer pokaler.
    I´m just saying...

    Krya på dig!!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem - jag har saknat dig!

    Hoppas de svenska jordgubbarna skrämmer bort den belgiska förkylningen.

    SvaraRadera
  3. Accueillir à la maison!

    Antar att du pratar belgiska nu? Men det fanns inte på google, så det blev franska. Tycker orden ser konstiga ut, men vad vet jag om franska?

    SvaraRadera
  4. Det där med skärmar hade jag inte en aning om.Är det för att man inte ska kunna köra tricks med sin partner?

    SvaraRadera
  5. Fru Fransson; Har nu fått medalj!
    Lillemor: Är på väg!
    Katarina: Tack, jag har saknat nätet och er!
    I will not: Mais oui!
    Åsa: Inga tricks ska vara möjliga!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är självklart att om vi är tvungna att köpa belgiska jordgubbar här så borde ju de har svenska jordgubbar.

    Mats brukar köpa medaljer på Tradera. De kanske också säljer bridgemedaljer där.

    SvaraRadera
  7. Wow.
    Skärmar!
    EM!
    Shit Spader!
    Frääänt ju!

    SvaraRadera