måndag 30 juli 2007

Kendo

En fin gammal japansk sport där man ska skrika och anfalla. Känns nästan som hemma alltså. Klockan 9 på morgonen går den uppoffrande modern på ett 45 minuterspass med Ninja Junior. Nu blandas de inlärda skriken med Darth Vaders "You don´t know the power of the dark side" i hemmet. Yasuragi var en jättehit för Junior och Mamma så vi får åka tillbaka nästa år. Hann också med IKEA och en gnutta seriös shopping. Varför bor vi i denna gudsförgätna håla!!! - sliter mitt hår- jag är ju så infernaliskt bra på att handla!

Rapport från tvättkorgarna: Alla är tömda, plaggen återbördade till sina rätta ställen efter nogsam tvätt, sortering och vikning. Jag har tränat en del bridge och känner formen komma smygande!

Idag kommer fastrarna på besök, vi ska till Henriks och Pappas grav, så grabbarna och jag har gjort ett litet städryck, maten är förberedd och jag känner mig glad!

3 kommentarer:

  1. Ja.. varför bor vi där vi gör?!! Härligt att höra att du är glad! Ha de gott med fastrarna. Kram

    SvaraRadera
  2. Förmodligen är det närheten till de stora skogarna, älvarna och den övriga spenaten som lockar ;-)

    SvaraRadera