tisdag 31 juli 2007

SM närmar sig...

I morgon kommer Mamma och passar kidsen medan jag åker på kortspel. Förbereder mig minutiöst med epilering, fusksolbränna och packning av kläder. Försöker med en väska, men kommer på att vi bara är två i bilen till Jönköping så att jag kan ta två väskor, minst! Att bestämma kläder kan vara svårt, jag har jättemånga snygga plagg i år, så det bör bli en kombination av snyggt och bekvämt som blir bra under långa spelpass. Epilering är extremt viktigt eftersom kjolarna ska vara hyggligt korta, det är flest gubbar vid de gröna borden nämligen!!!

Kläderna är viktiga i bridge eftersom nyckeln till bra resultat är koncentration. Det viktigaste är i och för sig inte att störa grabbarnas, benen syns ju inte under bordet och bysten ligger i lä när de andra brudarna dyker upp. Det är tankar som -"varför har jag den här tröjan när hon har en likadan där borta i hörnet", -"jag har ett stort svart hårstrå på vaden, hur kunde jag missa det" man vanligen vill undvika. Alltså ser jag som bäst ut när jag spelar kort och gör tentor, jag vill helt enkelt känna mig så sval, cool och säker som möjligt!!!

2 kommentarer: