måndag 6 augusti 2007

Förkylning på sommaren?

Har försökt att ligga och vila, men jag bara hostar och får svårt att andas. Jag får skriva en SM-rapport istället, vet ju att ni väntar på att få höra resultatet!

Kvalet gick totalt åt skogen så vi blev tvungna att bestämma hur vi skulle göra. Ett möjligt val var att spela B-final - betalt och klart + litet guldpoäng att tjäna. Annars kunde man välja att spela HQ-fonder Cup. En guldtävling som de bra utslagna paren väljer med litet prispengar och en del prestige. Hur bra kände vi oss? Efter stränga order från Mamma om att inte sitta på hotellrummet då spelet var slut på kvällarna körde jag hårt med en fest på kvällen, så det faktum att guldtävlingen började först på eftermiddagen kändes ju som ett självklart tecken! Efter två dagars spel slutade vi 3:a, mycket bra för kassan och självförtroendet!


När jag kom hem igår fick jag tidernas bästa överaskningspresent av Mamma och ungarna. De hade målat hallen! Som om det inte var nog med att jag har barnvakt och underbart roligt på kortspel! Förkylningen just nu är som mest litet irriterande, inget kan hindra mitt goda humör idag!

Farbror Raffe, nestor i bridgsammanhang, sa på lördagskvällen -"Men Spader Madame, har du hela garderoben med dig till Jönköping i år?" När gubbarna märker det har man inte misslyckats med klädvalen eller bytena tycker jag! Observera den snygga golfkjolen på bilden, lagom längd eller hur?

4 kommentarer:

  1. Golfkjol minsann!! Du är verkligen jätte fin och grattis till pallplatsen!! Kram

    SvaraRadera
  2. Puderpuff här: Jättegrattis!!

    SvaraRadera
  3. Tack för gratulationerna! Har i alla fall kunnat vara glad under min förkylningsvecka! Kram på er!

    SvaraRadera