tisdag 24 juli 2007

Semester....

Eftersom jag har varit sjukskriven hela våren, depression är ganska trist by the way, har jag tillhört ledighetskommittén en längre tid. Sommarlovet pågår just nu som bäst och jag har inte ens tid att blogga- vad är det för fel?

Alla andra är naturligtvis också lediga, ungarna med, vilket innebär att världen rusar på som den aldrig gör annars! Jag kommer ihåg att jag i höstas var själaglad över att börja den nya terminen. Det var för jobbigt att vara ledig, helt enkelt! I år har jag bestämt mig för att inte försöka fixa allting för alla andra, utan att ordna trevliga saker för mig själv också! Gör det verkligen så mycket om högen med tvätt växer och fönstren står kvar oputsade? Nääää, skulle inte tro det!

Är hos mamma med Junior, imorgon åker vi till Hasseluddens Yasuragi ett par dagar så att vi både kan "softa" och underhålla sexåringen. Äldste sonen njuter av att vi andra befinner oss över 30 mil bort! Vi behöver inte ens ha med oss kläder eftersom vi ska vandra runt i Yukata hela dagarna, tur för mig som inte tvättar så mycket.

När jag återkommer till den vanliga världen, som inte är lika japansk, blir jag tyvärr tvungen att ge mig på tvättkorgarna. Tvättmaskinen får gå för fullt medan jag tränar och laddar för SM! Torsdag nästa vecka ska jag och min nye partner försöka nå A-finalen i bridge! Vi har inte lika stor chans som jag och Henrik har haft, vi är egentligen inte tillräckligt bra ännu (blir det förmodligen aldrig heller) men jag ska prova att ha roligt de tre dagar som jag ska tävla! Många vänner som jag inte har träffat sedan Henrik levde kommer att vara där för att spela eller titta på, vi får se hur det kommer att kännas.

Jag tror att han kommer att följa med och hålla tummarna .....

5 kommentarer:

  1. Puderpuff här: Ha det så jätteskönt på Hasseludden och njut så mycket som det bara är möjligt! Lycka till på SM. Jag håller tummarna! Och självklart kommer Henrik att följa dig. Det behöver du inte ens fundera över.. Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få vara på Hasseludden, njut, njut, njut. Hoppas SM går bra och att du får några roliga dagar! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig putsat mina fönster. Låt oss starta en klubb du och jag. Ha det så trevligt på Hasseludden!

    SvaraRadera
  4. Miss keep your distance: En klubb ska bildas! Kan den bannlysa strykning också?

    Puderpuff och gänget: Hasseludden var lika skönt som vanligt, det är bara litet lugnare att vara där utan Junior! Men njutningsfaktorn är hög! Kram på er!

    SvaraRadera