måndag 16 juli 2007

Matlagning i den högre skolan

Jag och ungarna lagar mat! -Oj,vad mycket mat vi lagar, säger junior. Ja, det är väl så att jag inte har lyckats tycka det är roligt när det fattas någon i köket och vid matbordet. Nu har vi lagat mat som i gamla tider, och jag tycker det är så roligt. Pajerna är i ugnen, köttbullarna i kylen och potatisen till salladen står på kylning. Junior kommer inte ihåg att jag brukade laga mat så här förut.

Vi ska ha gäster i morgon. Gamla jobbarkompisarna kommer när det är byns happening, de är dessutom nyfikna på nya huset. Jag tycker det ska bli så kul, kidsen tycker sådär. Dammsugning och ihopplockning på rummet ingår nämligen i paketet med gäster första gången i huset! Jag tycker alltså att det är dubbelt så bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar