måndag 24 september 2007

Försäkringskassan skickar brev

När breven kommer från den avsändaren brukar jag alltid undra om det är ett hot- eller hatbrev! Kärleksbrev får jag ju allt för sällan!

Spader Madame ligger samhället till last! Självklart är det så, jag är ju sjukskriven 75% för depression, borde faktiskt skämmas och gör det emellanåt också. Det är de känslorna som är tunga och som dyker upp som en ångestskapande gubben i lådan med jämna mellanrum. Då brukar jag gråta och träffa kuratorn som säger att det är normalt att må som jag gör nu. Så det så!

Spader Madame har inte varit sjukskriven under sommaren, för då har hon haft sommarlov, vilket hon har arbetat in förra året, helt lagligt! Nu har hon börjat jobba 25% för att så småningom gå upp på heltid – men visst ja –Försäkringskassan finns. De tycker att Spader Madame måste ha gjort konstiga saker och vill att doktorn ska motivera bättre varför inte det arbetas mer. När Spader Madame tog sommarlov skulle det motiveras varför det inte arbetades mindre, varpå SM påpekade att arbeta mindre än 0 inte går, man är väl ingen termometer heller. Vilka tider arbetar Spader Madame egentligen? Stämmer verkligen SM:s SGI – vi tänker utreda!"Vi vill förbereda dig på att vår utredning kan innebära att du inte får sjukpenning." Jag darrar –not -men blir ledsen! Försäkringskassan påminner om en Kafka-roman, punkt(.)! Du, läsare, får säga att där arbetar ju Ärtan Puff som är så rar och trevlig, jag svarar att FK består av en samling puckon! För övrigt anser jag att Kartago (läs Försäkringskassan) bör förstöras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar