onsdag 12 september 2007

Hur vet man att det har varit elefanter i kylskåpet?

- Det är fotspår i smöret.

Hur vet man att man håller på att bli riktigt deprimerad och tappa sluta-röka-sugen?
-Man inser att livet kommer tappa alla sina goda stunder. Hur ska man till expempel överleva begravningar när man inte får gå ut och röka sedan? Fester upplevs inte som något problem, de finns inte ens på kartan.

När Spader Madame ska följa sin Junior till skolan, kan hon helt enkelt inte förmå sig att kliva upp ur sängen. Hon låter till slut honom också sova till klockan 10. Fan, fan, fan... Junior ringer till en kompis på eftermiddagen, han vill leka och hade velat vara i skolan naturligtvis. -"Min mamma glömde att gå upp, vi sovde tre timmar för mycket!" Nu tror väl hela lilla orten att Spader madame är alkis eller narkoman... Jag kan höra hur de tisslar och tasslar - hon borde väl ta hand om barnen och se till deras bästa.

Men- det finns värre saker man kan göra än att låta bli att kliva upp en dag!

Den här veckan har jag kramat på kidsen, pratat med dem, haft Junior med till jobbet, när han inte ville gå till skolan, klarat av jobbet hyggligt själv, undvikit konflikterna som tornat upp sig där. Jag har inte rökt! Junior har dessutom fått mat och fika under dagen och nu har storebror följt med honom till fotbollsträningen.

Imorgon är en annan dag...

1 kommentar:

  1. Vet du vad. Jag tycker du är stark.

    En dag hit eller dit. Lilla orten hittar alltid saker att prata om...

    SvaraRadera