måndag 10 september 2007

Sur som en citron

Så sa Henrik om mig ibland. Jag kan tänka mig vad han tycker om mig nu...

Mamma, Junior och jag ska åka på semester, men vi ska, som vanligt när hon ska vara med och bestämma, vrida och vända på alternativen, hon förklarar t ex för- och nackdelar för mig, medan jag är mer pang på rödbetan. Boka, någon gång....jag vet ju inte ens var de olika resmålen ligger i för land. Fort och dumt, brukade Henrik kalla det karaktärsdraget! Det enda som är viktigt för mig är barnklubb eller barnaktiviteter - annars är det ingen semester tycker jag.....men vi får väl se....

Det är också viktigt att planera för nästa års brännässlor, mullbark eller hur det var. Jag kan inte riktigt få upp glöden när det gäller sådana grejer. Kanske har jag snart fått upp ångan så pass att jag orkar dammsuga.

Vi måste snart plocka ihop alla utemöbler, den första snön brukar falla i oktober. Åhhh, vad jag behöver semester...har ju jobbat två hela veckor eller nåt! På jobbet går det sådär, känner mig otillräcklig och alltför utbytbar. Vill till varje pris undvika riktiga konflikter, men känner att de börjar närma sig nu...är det för att jag är så sur eller...


1 kommentar:

  1. Vi andra kan nog vara sura som citroner och vi har inte ens anledning att vara det.....

    SvaraRadera