torsdag 6 september 2007

Röda skynken.....

Fick nu i kväll ett mail från en manlig bridgelärare, diplomerad minsann, till skillnad från mig som bara har kurser ändå! Vad jag vet lämnade jag inte ut min e-postadress när jag spelade kort i Jönköping sist! Så här skrev han, lägg märke till tonen som används, ungefär som till 80-åriga tanter med blått hår:

Hej!
Jag har noterat att Ni har varit på bridgeveckan i Jönköping och snart är det kanske dags att dra skutan till Täby? Helgen 10-11 november arrangerar jag en bridgehelg för mindre rutinerade på Såstaholms konferensanläggning i Täby. Ni kommer att förutom god mat och trevligt umgänge av likasinnade spela 2 mindre tävlingar i behagligt tempo samt att vara med på 2 workshopar, där ni skall få några härliga ahaupplevelser från bridgens underbara värld. Det går naturligtvis att komma ensam, så hittar vi en partner till Er.


Jag är inte så snäll som många tror så jag lade upp mailet på Bridgeförbundets hemsidas anslagstavla, tillsammans med följande text:

"OK! Jag är väl inte så bra på att spela bridge som jag gärna vill inbilla mig, lyckades inte nå A-final i SM-par i år men ändå... När jag fick det här mailet kände jag mig litet nedvärderad! Mannen bakom mailet, som jag inte känner (vilket är tur för honom annars kunde jag ha blivit riktigt sur), har tydligen noterat att jag inte gick till final och vill därför lotsa mig in i bridgens underbara värld! Därefter har han lyckats leta upp min e-post för att trakassera mig! Han vet uppenbarligen inte att jag idag inte har rökt på 22 dagar, still going strong!

FYI: Man ska inte ge sig den på att man lyckas hitta en partner till mig, spela tävlingar i behagligt tempo är det värsta jag vet och vad det gäller ahaupplevelser fick jag nog av dem nu i kväll, väldigt ofta när partnern lade upp sina kort som träkarl. Men eftersom du lockar med god mat så kan det hända att jag dyker upp ändå.... "

På anslagstavlan skyltar jag med både namn, e-post och foto, så jag lättade upp mitt inlägg med litet söta smileys här och var. Vad jag inte skrev, men tänkte, är att det inte är så dj-la lätt att dra till Täby i en skuta när man bor på bystan, mitt bland de stora skogarna.

Om inte gubben passar sig ska jag skjuta både honom och hans båt i sank….Gjorde mina korta kjolar mannen i fråga helt förvirrad när jag var i Jönköping undrar jag nu . Skriver upp att kjolarna inte får vara längre än knälånga nästa SM. Hm…. wonderbra, kan det vara något för mig……

3 kommentarer:

  1. Heja madame! på gubbsen bara. Genom sig själv känner man ju andra, så han är antagligen klen spelare själv! Jag tycker du ska ha hotpants eller nåt på nästa SM!//H

    SvaraRadera
  2. jag skrattar ihjäl mig! Du fixar nog en ännu kortare kjol nästa gång!

    SvaraRadera