fredag 26 oktober 2007

Ont i lungan

Låter inte bra, det är inget som man vill ha. Junior får plötsligt vansinnigt ont i lungan när han äter frukost och snart ska med skolbussen. -Var då, frågar den ömma modern. "I LUNGAN" upprepar Junior. -Peka, säger jag! Han pekar mot munnen. Har du ont i tungan? NEEJ I LUUNNGGAN!!! Nu gapar han ordentligt. -Jag tror du har litet ont i halsen, säger jag. Jaa, det tror jag också, säger Junior!

Jag som var på väg till jobbet och sedan på lunch med kompisen Carina för att fortsätta på min shoppingtur. Svärmor som skulle hämta på fritids klockan 14.30 är försvunnen, mobil, nej - vi snackar 70+ på landet, så jag sitter här och väntar, fast jag vet inte riktigt på vad.

Junior har talat om att nu minsann mår han bättre, får han åka till farmor då?

UPDATE: Svärmor har kommit tillrätta, nu sticker jag!

2 kommentarer:

  1. Lycka till och jag förstår verkligen detta med egen tid. Sådan får jag ikväll. Underbart.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din "egentid" blev lika lyckad som min! Nu när hösten är här känns det mer OK att sitta inne också!

    I like! Kram...

    SvaraRadera