torsdag 15 november 2007

Ska vi flytta ihop i stället?

Undrade Mamma när hon såg min och pojkarnas elförbrukning. Bubbelbadandet drar väl en del, datorerna surrar också ganska friskt och trots att vi har en stor värmepump drog vårt hushåll mer el än mammas som har eluppvärmning. Ja, men vårt hus är mer än dubbelt så stort också...

Jag undrar hur vi skulle göra om jag träffade en ny karl- äh, han får väl sova inne hos mig då! Om Mamma träffar en ny karl då? Äh, sa jag, han får väl bo uppe hos dig då! Mamma talar om att det kommer inte på fråga, det blir ingen ny karl för henne! Joo, ropar Junior, -"Då får jag en ny morfar, en svärmorfar!" Man kan väl inte göra annat än att skratta. Någon ny "pappa" frågade han inte efter (blir det en svärfar?), förresten får bara Junior sova i min säng - tätt, tätt ligger han hos sin mamma! Åh, vad barn är rara när de sover...

4 kommentarer:

  1. Mamma tyckte det var en mycket adekvat fråga;-)), jag ropade "Mambo Number five", Äldste sonen ropade "Stort så det räcker", men han har faktiskt två rum i källaren. Du måste helt enkelt komma hit och göra din egen bedömning helgen innan jul, du är så välkommen!!Kram!!

    SvaraRadera
  2. Är du där då?

    Jag kommer nog upp på fredagen den 21 december fast då ganska sent.

    SvaraRadera
  3. Jag är på plats! Du är välkommen att dyka upp mitt bland julförberedelserna, som vanligtvis består av att jag springer runt, runt och ropar, varför har jag bjudit hem alla, varför varför, sliter mitt hår ;-))

    SvaraRadera