fredag 5 september 2008

Spader och favoriterna

Att få en utmärkelse är få förunnat! Spader har i dagarna fått två (2) stycken. I och med utnämningen får man också chansen att nominera själv.

Vilka sofistikerade, vackra och kloka bloggerskor som har gett Spader hennes utmärkelse, undrar du? Jo, det är nya, coola och vältränade Hilda (snart på Mallis) och Cicki, sykonstnären som designar men också generöst delar med sig av sitt liv! Jag hälsar på hos dem dagligen och kanske borde de därför bli nominerade, men här ska nya stjärnor in på arenan.



1) Man får använda logon om man är nominerad!
2) Länka till personen som nominerat dig.
3) Nominera minst 7 andra bloggar.
4) Länka de bloggar du nominerar.
5) Lämna ett meddelande hos dessa bloggerskor om din nominering.





Här kommer mina favoritbloggar. De nominerade är:

Loppanlej. Loppis är inte bara min bloggförebild utan också en arbetskollega vars blogg jag hittade när jag letade efter annan information. Under hela min djupa depressionsvår läste och skrattade jag åt eller snarare med Loppis. Flera intressanta bloggar dök upp i Loppis kölvatten som länkar t ex..

Miss Upsey Daisy. Är avundsjuk på hennes liv i staden, förvånad och förundrad över hennes strävan efter att göra en klassiker. Är hon riktigt klok? Nej, men alldeles, alldeles underbar...

Choklad i Kvintcirkeln. Hon gjorde en Prince och böt namn. Hon är musikern/juristen som fick ett alldeles eget inlägg på Spaders blogg för inte så länge sedan... Pure love!

Miss Keep Your Distance tillhör de missar som har haft stor påverkan på Spaders tillfrisknande. Om ett skratt förlänger livet så kommer Spader bli lika gammal som Miss KYD. Önskar fler inlägg bara...

Missy, du är alldeles fantastisk. Att jag sedan inte förstår mig på ditt liv alls spelar absolut ingen som helst roll. Här i lilla byn sitter jag och kan knappt vänta på att få veta vad som ska komma härnäst! Missys blogg äger!

Å: En personlig favorit som jag har följt en längre tid, men som jag inte kommenterar så ofta. Hennes liv snurrar på och är annorlunda. Bloggen är naken och självutlämnande. Å gör massor av saker som jag aldrig skulle göra, men jag kan inte låta bli att tycka mycket om henne...

Jerk: En blogg där jag aldrig slutar vänta på att det ska kunna bli ett lyckligt slut. Att Jerk vaknar upp en dag -som tokkär sambo, i tid till jobbet med en befordran i bagaget och att Bajen tar SM-guld. Om Jerk själv hoppas? Ja, det tror jag faktiskt...men kanske mest på att Bajen ska ta SM-guld!

Fler fantastiska bloggar finns till höger...men om ni nu hittar ett och annat guldkorn så glöm inte vem som tog med er dit. "So Darling, save the last dance for me"!

9 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden Spader! Att få höra att jag är vältränad var det vackraste ord jag hört om mej själv på mycket länge.

    Vid närmare eftertanke tror jag aldrig jag nuddat vid den beskrivningen förut.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack för nomineringen, bästa Spader! Jag tackar och bugar och bockar ända ner till tårna.

    :-)

    SvaraRadera
  3. Hilda: En tjej som tränat blir vältränad...du har tränat! Kram!!

    Missy: Du är värd varje positivt ord! Vassego!

    SvaraRadera
  4. Tack för nomineringen. Jag är inte riktigt klok. Inte på en fläck!

    SvaraRadera
  5. Miss UD: Jag är visserligen full som en kastrull, men dig älskar jag, nykter eller inte....Party, Party...inte är du klock på en fläck, inte klok alls...

    SvaraRadera
  6. Tack! Blir riktigt rörd :)

    SvaraRadera
  7. Vassego Å...jag har läst och följt dig ända sedan Norge! Du vet väl att livet får ett lyckligt slut?

    SvaraRadera
  8. Åååå vad du är rara!!! Tack snälla du. Jag blir verkligen jätteglad. Det blir ju onekligen så att man får sina favoriter och som du vet hör du tveklöst till mina.
    Kram på dig!!!!

    SvaraRadera
  9. Choklad: En klubb för inbördes beundran... Låter utmärkt! KRAM på dig också!

    SvaraRadera