söndag 16 november 2008

Spader och söndagen

Fast man har en hel dag innan han ska åka så räknar man ned redan under frukosten. Suckar. Ser på honom och blir så där galet lycklig. Som att vinna på Lotto eller något. Att ha värsta turen en gång till! Tänk så många som aldrig hittar någon att älska.

Det finns helt enkelt inget högre kort än Spader Ess i leken... Spader tänker inte saka bort det i första taget.

Presenten? Spader har givit bort det bästa en flicka har att ge...
Esset har numera en egen garderob i Huset vid Älven.

5 kommentarer:

  1. Men Spader det var den vackraste kärleksgåvan jag hört talas om på länge :-)

    JAg skulle också behöva få lite garderober då och då. Inte för att jag har så fasligt mycket paltor utan för att jag tycker mycket om att gå på auktion ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, har man fått nycklar själv så! Brasse var väldigt nyfiken! När han var och hälsade på i fredags tyckte han att garderoben var "världens antiklimax". Auktion är bra och roligt- men nu får det vara slut på att dra hem en massa onödiga grejor till Huset vid Älven i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar gåva. Det är lika kärt som att få nyckeln till sin älskades hem. Blev han inte glad över detta så får han med mig att göra. Visserligen är jag liten men jag kan ju alltid sträcka på mig och bita han i knävecket....:-)

    SvaraRadera
  4. Cicki: Klart att han blev glad -du kan låta bli knävecket;-)) Du får mig att skratta! KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Så bra att jag slipper. Det smakar säkert inte gott att behöva bita han där....:-)

    SvaraRadera