tisdag 4 november 2008

Utmanad igen!

Blev ju utmanad av Cicki och Hilda för en stund sedan, men har inte hunnit att ta tag i det hela...

Sju saker skulle man skriva om sig själv och jag har för mig att jag har blivit utmanad så här förut! Jo, visst frågade Cicki om en del underliga saker i somras och här finns de svaren.

Nya saker då -inte nödvändigtvis underliga?
  1. Gråter lätt och ofta! Egentligen hade jag glömt den egenheten hos mig själv, har ju ätit gladpiller väldigt länge -men visst är det så. Huset vid Älven -sentimentalitetens högborg!
  2. Är helt ovan vid kärleksaffärer och har noll koll på datingens regler och funktioner. Hur Esset och Spader blev ett par har ingen riktigt fattat -inte ens de själva...
  3. Har ett kärleksfullt förhållande till favoritserien Kalle och Hobbe. Spader missar inte en jultidning med de lirarna. Hon stöttar dessutom grannungarnas behov av nya grejer till jul via Fantomen och Agent X9 (Modesty Blaise).
  4. Är helt övertygad om att det är omöjligt att ljuga trovärdigt. Tror att allt som känns och tänks syns utanpå. Förväntar mig heller inte att bli ljugen för, utan kan kanske kallas en anings naiv mellan varven. Undantagna är elever - men så anser jag att de har tämligen skrala pokerfejs också.
  5. För att hålla Spader på gott humör bör du mata henne regelbundet och ge henne kaffe. Ämnesomsättningen är en känslig historia och ett lågt blodsocker verkar inte positivt på Spaders humör och/eller koncentration.
  6. Spader älskar verkligen sitt jobb som lärare, vilket är en förutsättning för att vara bra! Målet är -varje dag- att Spader ska göra ett bra jobb. Ibland lyckas hon -ibland misslyckas hon. I dag är Spader bättre på att förlåta sig sina misslyckanden!
  7. Att genera Spader är mycket lätt - några antydningar om s-e-x och sånt -på riktigt och det är kört. Resultat -röda öron!
Eftersom Spader inte är i toppform låter jag härmed utmana den som känner sig sugen och eventuellt har litet bloggtorka. Kom igen nu!

6 kommentarer:

  1. Nummer 4 håller jag fullt och fast med om! Ska jag ljuga måste jag tala om för min omgivning att jag ska göra det, och då faller ju vitsen med ljugandet. ;)
    Men man är naiv när man tror alla är lika ärliga som en själv... jag blir ofta lurad. ;-)

    SvaraRadera
  2. krya på dig vännen! Saknar dig massor!

    SvaraRadera
  3. Kul att du kom dig för. Inga hemligheter avslöjades utan det var mest gulligheter, tycker jag. Eller så är det så att jag gillar dig som du är, rätt upp och ner....:-)

    SvaraRadera
  4. Åsa: Kanske blir jag ofta lurad, men det är i så fall inget jag vet om!?! Nöjd med valvakan? KRAM!!

    Loppis: Längtar efter dig också, tror på en uppdykning i morgon -hoppas-hoppas! KRAM!!

    Cicki: Du är alldeles för snäll mot mig...KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas på en friskare Spader inom kort. Kidsen behöver henne!

    SvaraRadera
  6. Hoppas också på det! Tack miss UD... men egentligen tror jag det är Spader som behöver kidsen!

    SvaraRadera