onsdag 17 november 2010

DAG 07 - Min bästa vän

Vad är en bästa vän? Den som man berättar allt för, ringer till med nyheter, goda som dåliga och som man kan lita på i alla väder. De vännerna känner en utan och innan och har överseende med ens tillkortakommanden. För de bästa vännerna vågar man berätta saker som man kanske inte är så stolt över.

Spader har/har haft många bästa vänner. Oftast flera samtidigt. Varför nöja sig med en liksom? Men med bästa vänner är det också så att de kanske inte följer en hela livet, av olika anledningar.

Stjärnsopranen är en av mina allra bästa vänner. Loppanlej står mig också mycket nära. Meja tog hand om mig när allt var som svartaste svart! Klart att man blev ledsen när de inte fick träffa varandra.

Men under en lång tid av mitt liv var det Henrik som var min absolut bästa vän. Han var på första, andra och tredje plats. Minst.

Esset bara älskar jag. ÄLSKAR. Men det finns så klart möjligheter. Till att han ska kunna bli min absolut bäste vän. En man med potential. Tills vidare försöker Spader att vara hans bästa vän.

12 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter. Bästa vänner är det bästa som finns....:-)

    SvaraRadera
  2. Hör det sjunger, inom mig, någon klyschig låt från 80-talets mello.

    "Vara vänner, betyder så mycket ändå. Man behöver en vän när det blåser hårt och kaaaaallt...."

    Kramen till Cicki-vännen!

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/watch?v=JDZpEQ2mEsk
    Lyssna på den gamla godingen :) /Esset

    SvaraRadera
  4. Esset, min älskling. Du är fullständigt underbar!

    SvaraRadera
  5. Ja, det att älska och sen utöver det vara bästa vänner, det är gudomligt!(Oj, det var ett ord jag hittade där i bakhuvet nånstans).
    Jag tror (eller jag vet av egen erfarenhet) att vänskapen är mera "värd" än en kärlek, som kanske inte grundar sig på vänskap... eller nåt. Herregud vad jag flummar nu då! Vad jag egentligen menar är att en riktig kärlek också är en riktig vänskap. Det är skillnad mellan kärlek/förälskelse och kärlek/vänskap. Att känna en otrolig vänskap är ju också kärlek.
    Nej, lika bra jag slutar nu innan jag flummar ut totalt! *s*
    Kram till dig och Esset!
    /Småländskan

    SvaraRadera
  6. Herregud, till och med jag blir ju kär i Esset. Eller i dig. Jag har inte riktigt bestämt mig än!

    SvaraRadera
  7. Du är så himla fin Spader! Kramar!

    SvaraRadera
  8. Småländskan: Vill du bli min mentor slash guru? Esset och jag kramar tillbaks! förresten är du också min vän!
    Åsa: Det borde bli mig, Esset är jäkligt upptagen. I tell You! Ni kan få vara vänner. Så där litet lagom.
    Hanton: Du är så himla fin själv! Kramar tillbaka! Dags att träffas nu tycker jag!

    SvaraRadera
  9. Från och med nu!! är jag din mentor!!! Mentor har jag varit, men till betydligt yngre än du, men va fan... jag antar utmaningen! *skrattar men blir samtidigt lite orolig hur jag ska fixa detta*. Men tänker jag efter, kanske det är du som borde bli mera orolig.
    /Småländskan

    SvaraRadera