fredag 15 augusti 2014

Om ni undrar vad jag gör nu för tiden? Jag mailar med Lindex

Jag lackade ur på Lindex efter att de skickat ett påminnelse SMS om att min årsbonus på 110 kronor skulle förfalla om fem (5) dagar och jag inte var hemma. Då hade jag precis handlat i butik för 400 kronor men ingen hade frågat om jag ville använda min bonus. Jag skrev till deras Kundservice och tyckte det var superdåligt av dem. De svarade att "I dagsläget har vi valt att låta er medlemmar välja själv när ni vill utnyttja eran bonus." Men hurra, tycker jag. Kanske vill man använda sin bonus när man handlar?

Visit Lindex Shop Online

aug-07 21:52: Hej! Jag har på slutet inte känt mig så nöjd med mitt Lindexkonto, bland annat på grund av bonushanteringen och att man inte använder sin bonus vid köp. Hur gör vi för att avsluta mitt konto? Jag kan inte följa vilken bonus som använts, eller vilken som förföll. Inte stor idé att samla bonus som man sedan inte kan använda. Jag har en hel del medel innestående på kontot. Vänligen Anna

Ageris Lindex - Customer Service, aug-12 10:47: Hej Anna och tack för ditt mail! Vad tråkigt att du känner så, har du registrerat dig på vår hemsida också? för där kan du nämligen logga in och se din bonus, både hur mycket du har samlat ihop och hur länge den är giltig.I dagsläget har du 50kr att utnyttja vid nästa köp, vill du göra det först eller vill du avsluta ditt medlemskap nu på en gång? Önskar dig en trevlig dag! Med vänlig hälsning Jessica Lindex Kundservice  

aug-12 14:20: Hej! På er hemsida, som jag naturligtvis var inloggad på när jag skrev till er (?), kunde jag inte följa min bonus, när jag fick den och när jag har använt den. Vet inte vilken bonus som har använts vid mitt senaste köp och när den bonusen förföll. Om ni tycker att det är tråkigt att jag känner så inför ert bemötande i den här frågan så tycker de andra kedjorna säkert att det blir bättre när jag handlar mer hos dem. Vi behöver inte avsluta mitt konto, det räcker ju om jag slutar att handla. Tråkigt att ni inte kunde försöka hitta ett sätt för mig att inte känna mig bestulen på min bonus. Jag vill att ni sätter över de pengar jag har innestående på kontot till mitt konto på Handelsbanken. Clearing xxxx, xxxxxxxx. Enligt Mina sidor, Mitt konto 6 819,29 kronor. //Anna

Ageris Lindex - Customer Service, aug-15 09:04: Hej igen Anna! För frågorna angående pengaöverföringen måste jag be dig kontakta Ikano Bank på telefonnummer: 0476-58 70 00 då endast dem kan hjälpa dig med kreditfrågor. Önskar dig en trevlig helg! Med vänlig hälsning Jessica Lindex Kundservice   


Jag svarade:

Hej!
Tyvärr är er kundservice ett skämt. Det tog alltså tre dagar för er att hänvisa till någon annan. Men om ni avslutar mitt medlemskap måste väl pengarna betalas ut automatiskt, eller behåller ni dem då? "Tyvärr hann ni inte ta ut era pengar innan kontot stängdes så de försvann?"

Trevlig helg själva. Om ni läser det här mailet framåt onsdag så menar jag att ni ska ha en trevlig nästa helg.

18 kommentarer:

  1. Kan du inte skicka ett mejl till och lära dem skillnaden på de och dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli en lång tids skriftväxling är jag rädd.

      Radera
  2. Konstigt att hon inte särskrev "Kundservice", för hon tycks inte kunna koppla samman orden annars...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var inte deras Kundservice mest lyckade ögonblick. Trevlig Helg! ;-)

      Radera
  3. Lite småsurt här tror jag bestämt ;)

    De brukar alltid fråga mig - vad jag vet. Jag vet ju faktiskt inte om de INTE frågar om jag inte vet att jag har bonus. Jag får aldrig några sms om bonus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, litet surt är det allt. Men man kan nog inte enbart skylla på klimakteriet?

      Radera
  4. Fy, trist bemötande. De skulle ju självklart ha låtit dig få din bonus... Idioter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tycker ju att det är litet klantigt, med tanke på hur mycket jag brukar spendera där på ett år. Dessutom borde de fundera på att göra om sitt system.

      Radera
  5. Ja suck vad trött man blir på missade erbjudanden. För att slippa den känslan kan man såklart gå ur "klubben". Lindex omvärldsanalytiker som dammsuger nätet efter negativ kritik kanske kan fixa detta. Kan man alltid hoppas.
    /Lillemor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr verkar det ju som om man inte är intresserade av missade kunder alls. Så klart märks ju inte en förlorad kund så mycket, men det kan ju vara så att fler reagerar?

      Radera
  6. Oj! Trist. Själv får jag alltid tips från den som betjänar mig i kassan om jag vill använda min bonus - det är rätt smidigt. Men jag förstår om den som jobbar inte alltid, alltid tänker på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju, men jag har ju handlat flera gånger under våren. Inte lika mycket som vanligt, den där NYC-resans shopping slog ju till. Jag är i alla fall mycket besviken, speciellt på bemötandet.

      Radera
  7. 1. Det är skönt att du bloggar igen.
    2. Även om bemötandet från Lindex är irriterande, så roar ditt sätt att skriva till kundtjänst mig.. fast jag hade förstås inte varit lika road om jag var den som fått lov att skriva.. hm..
    3. Efter ett sånt bemötande tycker jag du att ett besök i en skoaffär är på sin plats.. because you´re worth it typ ;)

    SvaraRadera